30 Ocak 2021 Cumartesi

Proaktif Öğretmen Rolleri


Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın, eğitimin de rutinini değiştirmiş ve öğrenenin merkezinde olduğu bir ağ sistemiyle yeniden tasarlanma sürecine girmiştir. Şüphesiz ki bu yeni düzende öğretmenin rolü de değişmiştir.

Geleneksel yöntemlerde çerçevesini merkezi müfredatın belirlediği, dört duvarlı, ders kitaplı, kalemli ve bol A4 ödevli “öğretimin” artık yıkıldığı görülmüştür. Sınıfın yerini çevrimiçi platformlar, kitabın yerini minimalist videolar, kalemin yerini klavye ve dokunmatik paneller, klasik ödevlerin yerini ise etkileşimli dijital içerikler almıştır.

Öğretim süreçlerinin dijitalleştiği, öğrenenlerin bir ağ ile birbirine bağlandığı ve öğrenme tasarımının önem kazandığı bu süreçte en önemli konulardan birisi de proaktif öğretmen davranışlarıdır.


Proaktif Öğretmen Davranışları Nedir?

Proaktiflik, koşulları ve imkanları en iyi şekilde değerlendirerek yeni fırsatlar yaratma, sorunlara acil ve tutarlı çözümler bulma, insiyatif alarak harekete geçmek ve fark yaratmak olarak tanımlanabilir.

  • Proaktif öğretmen, koşullardan şikayetçi olmaz, bilakis bunu fırsata çevirmeye çalışır. Önüne çıkan çeşitli engellere, sınırlamalara takılmadan “çocuğun yüksek çıkarı” için bir duruş sergiler. Var olan kaynakları en doğru şekilde çocuğa ulaşmak ve anlamlı bir öğretim tasarımı oluşturmak için kullanır.
  • Proaktif öğretmen, soruna değil çözüme odaklanır. Olumsuz deneyimler karşısında pes etmez, bunlardan ders çıkarmaya ve öğretmenlik deneyimi ağını genişletmeye çalışır. Deneyim paylaşımını önemser, öğrenme açlığını her fırsatta yaptığı araştırmalar ve yeni yöntemler uygulaması ile gidermeye çalışır.
  • Proaktif öğretmen, işini severek yapar, her zaman yüksek bir motivasyona sahiptir. Okulunda ve etki alanında liderlik yapar, çalışma arkadaşlarını güçlendirmeye çalışır. 

Uzaktan Eğitimde Proaktif Öğretmen Rolleri

Mart 2020’de okullara ara verilmesiyle çoğu öğretmen tatilin uzayabileceği, uzaktan eğitime geçilebileceği öngörüsüyle dijital platformları incelemeye, uzaktan konferans yapılabilecek uygulamaları test etmeye başlamıştı. 

Birçok öğretmen ise kendilerine Youtube kanalları açarak video içerik üretmeye, etkileşimli görevler tasarlamaya, e-kaynak seti oluşturmaya başlamışlardı. Bu hazırlık ve öngörüler öğretmenlerimizin proaktif rollerinin bir sonucudur.

Güncel Birkaç Örnek

Uzaktan eğitimde öğretmenlerimizin başına gelebilecek 3 farklı senaryo üzerinden proaktif öğretmen davranışlarını ve hareket tarzlarını birlikte inceleyelim. Bir sorunun eğitim kademesine ve duruma göre çok farklı çözüm yolları olabileceği unutulmamalıdır.


Örnek Durum 1; canlı derste elektriğiniz veya internetiniz kesildi.

Çözüm 1; mobil cihaza daha önceden canlı ders uygulamaları (Zoom, Teams vs) yüklü olduğu için vakit kaybetmeksizin saniyeler içerisinde buradan derse devam edilir.

Çözüm 2; çocuklarla bu senaryo üzerinde konuşulur, hareket tarzı belirlenir. Gerekirse böyle durumlar için bir yardımcı (host) seçilir ve dersi o yönlendirir. 

Çözüm 3; velilere mesaj programları (WhatsApp, Telegram vs) üzerinden asenkron görevler gönderilir, bunların yapılması sağlanır.

Çözüm 4; dizüstü bilgisayarın bataryası olduğu için mobil cihazın internet paylaşımı kullanılarak derse devam edilebilir.

Örnek Durum 2; hastalık geçiriyorsunuz. Bir kaç hafta derslere devam edemeyeceksiniz.

Çözüm 1; okuldaki zümreler bu durumlar için en büyük kurtarıcılardır. Sınıflar birleştirilebilir.

Çözüm 2; çocuklara hazırlanacak asenkron planlamayla süreç devam ettirilebilir. Burada EBA platformu, Okulistik, Morpa Kampüs, Youtube Kanalları ve Google Classroom uygulamaları yardımcı olabilir.

Çözüm3; veli grupları üzerinden ders kitapları, kaynak kitaplar ve çoklu ortam linkleri ile süreç devam ettirilebilir.


Örnek Durum 3; Bir sebepten dolayı memleketinize gittiniz. Bilgisayarınız evde kaldı

Çözüm 1; her yerden erişilebilecek bulut tabanlı yazılımlar kullanmak çok önemli. Bu durumda herhangi bir bilgisayardan kolayca dersler devam ettirilebilir.

Çözüm 2; Google Drive gibi bulut tabanlı depolama uygulamaları kullanılabilir, burada oluşturulacak bir uzaktan eğitim dosyasına süreçte lazım olacak bilgi, belge ve içerikler dosyalanabilir.

Çözüm 3; mobil cihazınız en büyük asistanınızdır. Çevrimiçi uygulamaları kullanıma hazır bulundurmak her koşulda öğretmenin imdadına yetişecek can simidi olabilir.





22 Ocak 2021 Cuma

Karne Günü Mesajı

 

Kıymetli Anne babalar,


Bu gün minik yavrularımız soruyor "Öğretmenim, karnemiz nerede?" diye. Onlara "Niçin karne bekliyorsunuz, ne yapacaksınız karneyi?" diyorum. Kaç puan aldığımızı görmek için istiyoruz, diyorlar. Ben size hiç puan vermedim ki, desem de yine de ısrar ediyorlar. Ben de hepinize yüz verdim, yeter mi, diyorum. Mutlu oluyorlar.


Bazılarımızın; hocam doğanın düzeni bu, hayat bir rekabet sahnesi, bu sebeple karne ve sınavı öğrenmeli çocuklar, dediğini duyar gibiyim...


Oysa hayat böyle değil, bu bizim ezberimiz. Doğada hiç bir aslan topluluğu ailenin küçük aslancığına karne vermiyor. Serçe ailesi de minik serçeye karne vermiyor. Kediler, yunuslar ve tüm canlılar böyle...


Sadece biz insanlar herşeyi ölçüp biçmeye, insanları puanlamaya, sıralamaya ve kategorilendirmeye bayılıyoruz.


Oysa bir aslan yavrusu artık kendi başına avlanma yeteneği kazandığı zaman aslan topluluğu ona bir karne vermiyor. 


Aynı şekilde bir serçenin ailesine vereceği en iyi karne kendi kanat çırpışlarıyla yaptığı yolculuktur. Serçenin kanat çırpmak için başkalarının kanatlarına ihtiyacı yoktur. Bunu kendi kanatlarıyla yapmalıdır. Bunun için yargılanmaya, sıralanmaya, aşağılanmaya değil; yüreklenmeye, desteklenmeye, anlaşılmaya ve aile bireylerinin tahammülüne ihtiyacı vardır.


Bizim için en iyi karne ise çocuklarımızın hayatlarında gözlemlediğimiz duruşlar, değerler ve üretimlerdir.


Depremde yıkılan konutların mühendislerinin karnelerini inceleme imkanımız olsaydı eminim hep 5'lerle ve 100'lerle karşılaşırdık. Oysa bizim için onların karnesi hep yıkık, dökük ve çürüklerle doludur.


İlla bir karne vereceksek kendimize verelim. Çocuklarımız için, içinde yaşadığımız doğa için, toplum için, ülkemiz için, insanlık için ne yaptık?


20 Ocak 2021 Çarşamba

HAYAO MİYAZAKİ VE USTALIK

Ünlü Japon anime ustası Hayao Miyazaki... Onu daha çok 1974 yılında ülkemizde yayınlanan "Heidi, Alpler’deki Kız" isimli çizgi filminden ve "Ruhların Kaçısı" animesiyle kazandığı Oscar Ödülünü reddetmesinden tanıyoruz. O dönem Irak savaşının devam etmesi nedeniyle ABD'ye tepki olarak ödülü almaya gitmemişti.

Usta animecinin hayatını anlatan "10 Years with Hayao Miyazaki" isimli bir belgesel de çekilmiştir. Bu belgesel bir fikrin nasıl oluştuğunu, fikrin doğum sancılarının nasıl yaşandığını, ustalık denen olgunlaşmanın gerçekleşmesi için ödenen bedelleri ve bir işe olan adanmışlığın nasıl bir şey olduğunu çok güzel anlatıyor. Şuradan izleyebilirsiniz.

Miyazaki, yarattığı karakterler ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan örgülerle oluşturduğu animelerle çok konuşuldu. Milyonlarca insanı etkiledi. Time dergisinin yaptığı dünyanın en etkileyici insanları listesinde yer aldı. Hayatını şuradan okuyabilirsiniz.

Miyazakinin bol ödüllü ve yürek ısıtan animeleri hakkında daha ayrıntılı bilgilere ise şuradan erişebilirsiniz. Bu animeler çocuklar kadar yetişkinlere de hitap etmektedir. Her seferinde kızımla birlikte yeniden biz de izliyoruz. Filmlerinde korku ve insanüstü varlıklar gibi Japonlar için sıradan, bizim için biraz +9 yaş üstü sayabileceğimiz öğeler içermektedir. Filmlerin alt yapısını zaten Japon kültürü oluşturuyor. Filmlerin arkasındaki hikayelere şuradan ulaşabilirsiniz.

Miyazaki 2013 yılında yaptığı Rüzgar Yükseliyor’un (The Wind Rises) ardından 72 yaşında emekliye ayrıldığını duyurdu. Çünkü yaşlanmıştı ve görme yetisini yavaş yavaş yitiriyordu. Fakat sevenlerini üzen bu kararı bozması uzun sürmedi. 2016 yılında hayallerindeki bir proje için çalışmalara başladığını duyurdu. Bu haber hayranları için müthiş bir şeydi. Büyük bir heyecan ve beklenti oluşmuştu.

Yeni filminin adı hazırdı; How Do You Live? Fakat film dört yıl geçmesine rağmen bir türlü seyirciyle buluşmadı. Sadece birkaç küçük görüntü dışında. Beklenenden uzun sürmüştü. Çünkü filmi canlandırma tekniğiyle değil bizzat her karesini çizerek yapmak istiyordu. Belli ki usta Miyazaki kendi zirvesine son bayrağı dikmek istiyordu.

Komşum Totoro’yu 8 animasyoncu ile 8 ay çalışarak bitirmişti. Yeni filmi için bu çok zordu. Çünkü artık gelişen teknolojiye uyum sağlaması için daha çok kare çizmesi gerekiyordu. Bunun için 60 kişilik bir animasyoncu ekiple çalışıyordu. Ve filmin tüm sahneleri tek tek kare kare çiziliyordu.

Stüdyo Ghibli yaptığı açıklamada, 1 dakikalık animasyon için ekibin 1 ay uğraştığını üç yılda ancak 12 dakikasını bitirebildiklerini ve 2024’e dahi yetişmesinin zor olduğunu belirtiyordu. Evet, Usta Miyazaki’nin 2016 yılında 60 kişilik ekiple başladığı filmin henüz sadece 36 dakikası bitmişti.

Usta, eserini ilmek ilmek dokuyordu. Bahçesine diktiği fidana su verir gibi, bir annenin yavrusunu emzirdiği gibi, bir öğretmenin öğrencisini şefkatle ve sabırla yetiştirdiği gibi…

Gözlerinin ve ömrünün bu eseri bitirmeye yetmeyeceğinden endişe duyuyor. Bu yüzden film projesini yarım kalmaması için olabildiğince saklı tutuyor. Usta Miyazaki ve filmlerinden çıkarılacak çok ders var.


30 Aralık 2020 Çarşamba

Çocuklar için kitap önerileri




Sık sık soruyor anne-babalar; hocam ne okuyalım? Kitap tavsiyeniz var mı? diye... Ben de her zaman yanımda kendi yaptığım bir liste bulundururum. Yeni kitaplar okudukça listede değişikliğe giderim. Ve okumadığım veya kızıma okutup fikrini almadığım kitabı listeye almam. 


Umarım bu paylaşımı okuyanlara da bir fikir verebilir. Önerileriniz olursa siz de ekleyin.


Öğrencilerimin sevdiklerinden 1. ve 2. Sınıflar için;

1) Oxford Kitaplığı Seti 1-2

3) Kitaplardan Korkan Çocuk

4) Levent İlkokuma Seti

5) Patlamış Mısır Korsanları

6) Afacan 5'ler

7) Kendini Aslan Sanan Şola


3-4 Sınıflar için;

1) Tuş Beyinli

2) Levent

3) Bir Şeftali Bin Şeftali

4) Küçük Kara Balık

5) ....

6) Rafadan Tayfa Seti

7) Mucitler Takımı Seti

8) Pıtırcık Serisi

9) Filozof Meşe 

10) Dedemin Bakkalı

11) Bir Telefonluk Masallar

12) Oxford Kitaplığı Seti 3-4


5.sınıflar için;

1) Pal Sokağı Çocukları

2) Filozof Meşe

3) Uçan Sınıf

4) Harry Potter

5) Çocuk Kalbi

6) Bunun Adı Findel

7) Sadako

8) Momo

9) Martı

10) Küçük Prens



Yazar olarak; Roald Dahl, Aytül Akal, Behiç Ak, Sevim Ak, Yusuf Asal, Şermin Yaşar kitapları...


Yayınevi olarak; Redhouse Kidz, Can Çocuk, Yapı Kredi, İşbankası Yayınları ve Timaş Çocuk


OKUL ÖNCESİNE AYRI BİR PARAGRAF AÇMAK İSTERİM


Okul öncesi çocuklarına kitap okumak isteyenler Kumkurdu 1'den başlayabilirler. Önce dinleyici, sonra okur olarak defalarca okuyabileceği kült bir kitap.


• İyi Geceler Minik Farecikler

• Avucundaki Öpücük

• Sen ve Ben Küçük Ayı

• Küçük Kanguru

• Nasıl Başlar?


Bu 5 kitap çocuğunuzun gelişimi için ve özellikle okul öncesine veya ilkokula başlarken yaşayabileceği endişe, korku, güvensizlik sorunları için adeta bir ilaç.


Okul Öncesi Kızımın Sevdiklerinden;

1) Avucundaki Öpücük

2) Nasıl Başlar?

3) Senle Ben Küçük Ayı

4) İyi Uykular Farecikler

5) 3 Kedi 1 Dilek

6) Kırmızı Kanatlı Baykuş

7) Ahtapot Olmak Çok Zor

8) Eyvah Kalbim Kırıldı

9) Kumkurdu



#kitaptavsiye #çocukkitap #tatilkitap #okumalistesi #ilkokul 

31 Ağustos 2020 Pazartesi

UZAKTAN EĞİTİM İÇİN ETKİLEŞİMLİ İÇERİKLER

 

HEM EĞLENCELİ HEM ETKİLEŞİMLİ

Merhaba kıymetli öğretmenim;

Uzaktan eğitim sürecinde etkileşimli ve oyunlaştırılmış ders işlemek için kullanılabileceğin basit içerikli internet sitelerini derledim. Dilersen sen de ekleme yapıp, diğer öğretmenlerimizle ve benimle paylaşabilirsin. Bağlantıya tıklayarak içeriğe göz atabilirsin.

 

1

https://toytheater.com/

İlkokul sınıfları için eğlenceli ve ücretsiz eğitici oyunlar barındırır. Balon patlatma, labirent, etkileşimli saat vs

 

Örnek içerik:

 

https://toytheater.com/telling-time/

2

https://www.classtools.net/

Tüm sınıflar için eğlenceli içerikler hazırlayabileceğiniz bir site. Örneğin; çarkı felek, pacman, manşet hazırlama vs

Örnek içerik:

 

https://www.classtools.net/random-name-picker/

3

https://wordwall.net/

Sınıfınız için özel aktiviteler yapın.

Testler, eşleşmeler, kelime oyunları ve çok daha fazlası.

Örnek içerik:

https://wordwall.net/resource/927614/g%c3%bcnler-aylar

4

https://www.mathlearningcenter.org/resources/apps

Onluk pano, geometrik şekiller, kesirler, sayı doğrusu vs gibi bir çok etkileşimli materyal sunmaktadır.

Örnek içerik:

https://apps.mathlearningcenter.org/number-frames/?tj9tdrv0

5

https://www.ixl.com/

Tüm sınıflar için etkileşimli ve eğlenceli etkinlikler sunuyor.

Örnek içerik:

https://www.ixl.com/math/grade-1/subtraction-word-problems-with-pictures-up-to-10

6

https://reviewgamezone.com/

Çevrimiçi öğrenme oyunları, sınıftaki öğrenimi geliştirebilir ve öğrencilere yardımcı olabilir.

Örnek içerik:

https://reviewgamezone.com/games4/taxi.php?test_id=51515&title=Matematik

7

https://www.mathplayground.com/

Zengin bir görsellik sunan, etkileşimli ve eğlenceli matematik oyunları

Örnek içerik:

https://www.mathplayground.com/ASB_AlienAddition.html

8

https://coggle.it/

Zihin haritası oluşturmak için kullanılabilir.

Örnek içerik:

https://static.coggle.it/diagram/XyQtTcZTxlaek-iu/t/hypothetical-covid-tracing

75 Dijital Araç ve Uygulama

 75 Dijital Araç ve Uygulama

(Öğretmenlerin Sınıfta Biçimlendirici Değerlendirmeyi Desteklemek İçin Kullanabilecekleri)

 

1.     Animoto – Öğrencilere belirli bir derste öğrendiklerini 30 saniyelik kısa bir paylaşım videosu yapma yeteneği verir.

2.     AnswerGarden – Çevrimiçi beyin fırtınası veya yoklama için bir araç olan eğitimciler, öğrencilerin gerçek zamanlı sorularını görmek için bu gerçek zamanlı aracı kullanabilirler.

3.     The Answer Pad – Öğretmenlerin web veya uygulamayı kullanan öğrencilerden veri yakalamalarını sağlar ve çevrilmiş veya harmanlanmış sınıf için ideal olarak lanse edilir.

4.     AudioNote – Öğrenci işbirliği için hem ses hem de not yakalayan bir ses kaydedici ve not defteri kombinasyonu.

5.     Backchannel Chat – Bu site Twitter’da öğretmen tarafından yönetilen bir sürüm sunuyor. Anlık ileti dizisinin bir uzantısı, sohbeti yakalamak, bir etiket bulutu oluşturmak ve ileti dizisinin odağı olarak hangi yüzeyleri görmek olabilir.

6.     Biblionasium – Bu çevrimiçi, güvenli ve basit kitap ağı, öğretmenlerin öğrencilerin okudukları kitapları (dijital okuma günlüğü) görüntülemelerini, öğrenciler için okuma zorlukları oluşturmasını ve ilerlemeyi izlemelerini sağlar. Öğrenciler ayrıca sitedeki akranlarına kitap inceleyebilir ve önerebilirler.

7.     BookSnap – Şu anda bu uygulama yalnızca iOS için kullanılabilir olsa da, öğrencilerin metinlerle ve diğer öğrencilerle etkileşime girmeleri için gerçekten dijital bir yol sunmaktadır.

8.     Buncee – Öğrencilerin ve öğretmenlerin sınıftaki kavram ve fikirleri görselleştirmesine, iletişim kurmasına ve onlarla etkileşime geçmesine yardımcı olan bir oluşturma ve sunum aracı.

9.     Chatzy – Özel bir ortamda geri kanal konuşmalarını desteklemek için Chatzy’yi kullanın. Bu canlı sohbetler sınıf tartışması için harika yardımcılar oluşturur, çıkış biletleri sağlar veya sınıf bittikten sonra bir tartışmaya devam eder.

10.ClassKick – Bu uygulama öğretmenler öğrenciler için ödev göndermek için izin verir, böylece hem öğretmen hem de akranları ödev hakkında geribildirim sağlayabilir. Öğrenciler ilerlemelerini ve çalışmalarını izleyebilirler.

11.ClassPulse – Daha işbirlikçi bir ortam oluşturarak sınıf dışında öğrenci katılımını artıran bir mobil ve web uygulaması.

12.Coggle – Öğrenci düşüncesini anlamak için tasarlanmış bir zihin haritalama aracı.

13.Kavram Tahtası – Bu yazılım, zihin eşlemesine benzer şekilde, ancak görsel ve metinsel girişler kullanarak ekip işbirliğini görsel bir biçimde kolaylaştırır. Tabletler ve PC’lerle uyumlu olan Conceptboard, birden fazla cihazdan çalışabilir.

14.Crowdsignal – Çevrimiçi anketler, kısa testler ve sorular oluşturmanın hızlı ve kolay yolu. Öğrenciler cevaplarını sağlamak için akıllı telefonları, tabletleri ve bilgisayarları kullanabilir ve raporlar için bilgiler iptal edilebilir.

15.Dotstorming – dijital yapışkan notlar gönderilecek ve oy veren bir beyaz tahta uygulaması. Bu araç, sınıf tartışması oluşturmak ve farklı konular ve sorular üzerinde beyin fırtınası yapmak için en iyisidir.

16.Educreations Interactive Beyaz Tahta – Öğrencilere anlama ve kavramalarını paylaşma aracı sağlayan bir beyaz tahta uygulaması.

17.Edulastic – Öğretmenlerin hızla standartlara uygun değerlendirmeler oluşturmalarını ve öğrenmeyi ayarlamak için öğrencilerden anında geri bildirim almalarını sağlar.

18.eSurvey Creator – Öğretmenlerin anketleri ve anketleri hızlı ve kolay bir şekilde oluşturmalarını sağlayan bir araçtır. Ücretsiz bir seçenek var, ancak sınırlı bir süre için.

19.Five Card Flickr – Görsel düşünceyi geliştirmek için tasarlanan bu araç, Flickr’daki fotoğraflardan etiket özelliğini kullanır.

20.Flipgrid – Bu araç yakın zamanda güncellendi. Öğrenciler istemlere yanıt vermek için 15 saniyeden 5 dakikaya kadar videolar kullanabilir; öğretmenler ve akranları geri bildirim sağlayabilir.

21.ForAllRubrics – Bu yazılım tüm öğretmenler için ücretsizdir ve iPad, tablet veya akıllı telefonunuzdaki rubrikleri içe aktarmanıza, oluşturmanıza ve puanlamanıza olanak tanır. İnternet erişimi olmadan çevrimdışı olarak veri toplayabilir, puanları otomatik olarak hesaplayabilir ve değerlendirme listelerini PDF veya elektronik tablo olarak yazdırabilir veya kaydedebilirsiniz.

22.Formative – Bu çevrimiçi, tüm öğrenci yanıt sistemi öğretmenlere öğrencilere etkinlik atama, sonuçları gerçek zamanlı olarak alma ve ardından öğrencilere anında geri bildirim sağlama fırsatı sunar.

23.FreeOnlineSurveys – Öğretmenlerin anketleri, kısa sınavları, formları ve anketleri hızlı ve kolay bir şekilde oluşturmalarını sağlar.

24.Google Forms – Öğrencilerin akıllı telefonları, tabletleri ve dizüstü bilgisayarları kullanarak gerçek zamanlı olarak birlikte çalışabileceği belgeler oluşturmanıza olanak tanıyan bir Google Drive uygulaması.

25.GoSoapBox – 30’dan az öğrenci için ücretsiz olan bu tüm öğrenci yanıtlama sistemi Kendi Cihazınızı Getirin (BYOD) modeliyle çalışır, bu nedenle bir tıklama için ücret alınmaz. Benim için en ilgi çekici özelliklerden biri de Confusion Meter.

26.iBrainstorm – Öğrencilerin ekranda ekran kalemi veya parmağını kullanarak projelerde işbirliği yapmalarını sağlayan bir iPad uygulaması.

27.Kahoot – Öğretmenlerin internet içeriğini kullanarak testler oluşturabilecekleri oyun tabanlı bir sınıf yanıt sistemi.

28.Kaizena – Öğrencilere dijital olarak yüklenen çalışmaları hakkında gerçek zamanlı geri bildirim sağlamak için çevrimiçi bir araç. Öğretmenler, sözlü geri bildirim vermek ve öğretmen tarafından oluşturulan, yeniden kullanılabilir kaynakları öğrenci çalışmalarına eklemek için vurgulayabilir veya konuşabilirler.

29.Lino – Öğrencilerin öğrenmeleri hakkında soru veya yorum sağlayabilmeleri için yapışkan notların sanal bir corkboardu. Bunlar çıkış biletleri gibi veya bir ders sırasında kullanılabilir.

30.Mentimetre – Bir öğretmenin sorduğu herhangi bir soruya oy vermek için öğrenci katılımını artırarak cep telefonları veya tabletler kullanmanızı sağlar.

31.Micropoll – Anketleri hızla oluşturmak ve yanıtları analiz etmek için harika bir araç. Anketler web sitelerine de yerleştirilebilir.

32.Naiku – Öğretmenler, öğrencilerin mobil cihazlarını kullanarak cevaplayabilecekleri sınavları kolayca ve hızlı bir şekilde oluşturabilir. Bir dersten önce ve sonra anlayış kontrol etmek için harika.

33.Nearpod – Bu araç, tüm öğrenci yanıt sistemi gibi yalnızca öğrenci öğrenimi kanıtlarını toplamakla kalmayıp, topladığınız verilere dayanarak farklılaştırılmış dersler de oluşturabileceğiniz için iyidir. Temel sürüm (30 veya daha az öğrenci) ücretsizdir.

34.Obsurvey – Anketleri, anketleri ve anketleri hızlı ve kolay bir şekilde oluşturun.

35.Padlet – Öğrencilere ortak projeler oluşturmaları ve tasarlamaları için esasen boş bir tuval sağlar. Beyin fırtınası için harika.

36.Pear Deck – Öğrencilerin akıllı cihazları aracılığıyla katılabilecekleri interaktif sunumlar planlayın ve oluşturun. Sınırlı ücretsiz kullanım ve benzersiz soru türleri sunar.

37.Peergrade – Öğretmenlerin ödev oluşturmasına ve değerlendirme listesi yüklemesine olanak tanıyan bir platform. Öğrenciler iş yükler ve değerlendirme listesine göre gözden geçirmeleri için anonim olarak akran çalışmalarına atanırlar.

38.Piazza – Öğretmenlerin ders, ödev ve ödev yüklemelerine olanak tanıyan bir platform; öğrenci soruları oluşturmak ve cevaplamak; ve öğrencileri sınıf içeriği hakkında sorgulamak. Bu araç, orta öğretim sonrası öğretim formatlarını taklit ettiği için yaşlı öğrenciler için daha uygundur.

39.Pick Me!– Rasgele öğrenci seçimini kolaylaştıran bir iPod, iPad veya iPhone için kullanımı kolay bir uygulama. Kolaylık sağlamak için derse göre düzenlenebilir.

40.PlayPosit – Öğretmenlerin, öğrencilerin konuyla ilgili bildiklerini araştırmak için biçimlendirici değerlendirme özellikleri (duraklamalar ve sorular) eklemelerine izin veren etkileşimli bir video ve değerlendirme aracı. Öğretmenler, YouTube, Vimeo ve diğerleri gibi popüler sitelerden bir video içeriği kütüphanesinden seçim yapar.

41.Plickers – Öğretmenlerin, öğrenci cihazlarına ihtiyaç duymadan gerçek zamanlı biçimlendirici değerlendirme verileri toplamasına olanak tanır . Tek cihazlı sınıf için mükemmeldir.

42.Poll Everywhere  – Öğretmenler bir geri bildirim anketi oluşturabilir veya soru sorabilir. Öğrenciler çeşitli şekillerde yanıt verir ve öğretmenler sonuçları gerçek zamanlı olarak görür. Açık uçlu sorularla, yanıtı toplamak için veri yakalayabilir ve etiket bulutlarını döndürebilirsiniz. Kullanıcı sayısında bir sınırlama vardır.

43.Pollmaker – Bir soruya birden fazla cevap vermek gibi bazı benzersiz özelliklere sahip popüler bir yoklama aracı.

44.ProProfs – Hızlı testler, anketler ve anketlerle bilgi oluşturun ve test edin.

45.Sıra – Twitter’ı yansıtan ve öğretmenlerin soruları ve öğrencilerin ileti dizisi aracılığıyla yanıt vermelerini sağlayan ücretsiz eğitim sohbet aracı. Öğrenciler metin veya video yoluyla yanıt verebilir ve araç, öğretmenlerin video yoluyla bir konuyu tanıttığı ve öğrencileri katılımcı kaynaklara bağladığı “yolculuklara” izin verir. Birimlerin başında, ortasında veya sonunda biçimlendirici değerlendirme verileri toplamak için idealdir.

46.Quia  – Öğretmenler oyunlar, sınavlar, anketler ve daha fazlasını oluşturabilir ve diğer eğitimcilerden mevcut sınavların veritabanına erişebilir.

47.Quick Key Mobile Grading App – Daha iyi öğrenci katılımı için doğru işaretleme, anında puanlama ve anında geri bildirim ile öğretmenlere yardımcı olur.

48.QuickVoice Recorder – iPhone veya iPad için sınıfları, tartışmaları veya diğer proje ses dosyalarını kaydetmenizi sağlayan başka bir ücretsiz ses kayıt uygulaması. Sunumlarda kullanmak için kayıtlarınızı bilgisayarınızla kolayca senkronize edebilirsiniz.

49.Quizalize – Öğretmenlerin öğrenciler için kolayca sınavlar ve ödev oluşturmasına olanak tanıyan harika bir araçtır. Öğretmenler daha sonra öğrencilerin nasıl yaptığını görebilir ve iyileştirilecek alanları belirleyebilirler.

50.Quizlet – Çevrimiçi ve mobil bir cihaz aracılığıyla ilgi çekici ve erişilebilir olan Flashcards, testler, quizler ve çalışma oyunları oluşturun.

51.RabbleBrowser – Bir liderin işbirliğine dayalı bir tarama deneyimini kolaylaştırmasına olanak tanıyan bir iPad uygulaması.

52.Random Name/Word Picker – Bu araç, öğretmenin bir sınıf listesi girmesini sağlar ve rastgele ad seçmeyi kolaylaştırır. Ayrıca bir anahtar kelime listesi ekleyebilir ve sınıfın bir öğrenciye tanımları sağlayarak kelimeyi tahmin etmesini istemek için aracı kullanabilirsiniz.

53.RealtimeBoard – Öğretmenler öğrencileri gerçek zamanlı olarak davet edebilir ve tüm sınıfla işbirliği yapabilir.

54.Remind  – Öğretmenlerin öğrencilere metin yazmasını ve ebeveynlerle iletişim halinde kalmasını sağlayan ücretsiz bir araç. Kullanımı kolay harika bir ‘anlama kontrolü’ aracı.

55.Seesaw – Bu araç, öğretmenlerin ebeveyn iletişimini geliştirmesine yardımcı olur ve biçimlendirici değerlendirmeyi kolaylaştırırken, öğrenciler platformu öğrenmelerini belgelemek için kullanabilir.

56.ShowMe Interactive Whiteboard – Öğrencilerin ve öğretmenlerin anlayışı kontrol etmek için kullanabileceği başka bir beyaz tahta aracı.

57.Socrative – Öğrencileri akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar ve tabletler kullanarak meşgul eden alıştırmalar ve oyunlar.

58.Sparkpost – Adobe’nin bu uygulaması öğretmenlerin biletlerden çıkmak için grafik ve görsel eklemelerine izin veriyor.

59.Spiral – Öğretmenlere biçimlendirici değerlendirme geri bildirimlerine erişim sağlayan hızlı bir araç.

60.SurveyMonkey – Öğretmenler çevrimiçi anketler ve anketler oluşturabilir ve sunabilir. (Not… Bu, aylık bir ücret gerektiren bir uygulamadır, ancak anket veya anket gereksinimlerinize bağlı olarak belki de maliyete değer.)

61.SurveyPlanet – Öğretmenlerin öğrenci öğrenmelerini ölçmek için kullanabileceği başka bir anket oluşturma aracı.

62.Tagxedo – Öğrenci fikir birliğini incelemenizi ve diyaloğu kolaylaştırmanızı sağlayan bir etiket bulutu üreticisi.

63.Triventy – Öğretmenlerin öğrencilerin gerçek zamanlı olarak aldığı sınavlar oluşturmasını sağlayan ücretsiz bir sınav oyun platformu. Bu canlı testler öğretmenlere öğrencilerin sınıf kavramlarını anlama konusunda gerçek zamanlı veriler sağlar. Öğrenciler sınav sorularına cevap vermek için bireysel cihazlara ihtiyaç duyarlar (mobil cihazlarla ve dizüstü bilgisayarlarla uyumludur).

64.Typeform – Öğretmenlerin grafik öğeler eklemesine izin veren bir anket oluşturma aracı.

65.Verso – Bir geri bildirim aracı olarak tanımlanan bu uygulama, öğretmenlerin bir URL kullanarak öğrenme ayarlamasına olanak tanır. Yönler için alan sağlanmıştır. Öğrenciler uygulamayı indirir ve ödeve yanıtlarını girerler. Daha sonra yorumlarını yayınlayabilir ve başkalarının yorumlarına yanıt verebilirler. Öğretmen yanıtları gruplandırabilir ve katılım seviyelerini kontrol edebilir.

66.Vocaroo– Kullanıcıların yazılıma ihtiyaç duymadan ses kayıtları oluşturmalarını sağlayan ücretsiz bir hizmet. Kaydı kolayca slayt gösterilerine, sunulara veya web sitelerine gömebilirsiniz. Ortak grup çalışması ve sunumlar için harika.

67.VoiceThread – Belgeler, diyagramlar, videolar, resimler veya neredeyse her şeyde sohbet oluşturmanızı ve paylaşmanızı sağlar. Bu işbirliğine dayalı öğrenci tartışmasını ve çalışmasını kolaylaştırır.

68.Voxer – Bu ses kayıt aracını öğrencilerin fikirlerini ve ödevlerini dinlemelerine ve değerlendirmelerine olanak sağlamak için kullanmayı düşünün. Ebeveynlere kayıt gönderebilirsiniz, böylece öğrencilerinin nasıl çalıştığını duyabilir, öğrencilerin çalışmaları hakkında sohbet etmelerine izin verebilir veya öğrencilere geri bildirimde bulunabilirler.

69.Wordables – Kelime Bulutu Tahmin Oyunu. Bu uygulama öğrenme kanıtı ortaya çıkarmak veya bir konu hakkında arka plan bilgisi belirlemek için izin verir. Bu kelime bulutları, konuyla ilgili bir ipucu oluşturan daha küçük sözcüklerden oluşan bir buluttan oluşan resimlerdir.

70.WordArt – Bu kelime bulutu oluşturucu, kullanıcının belirlediğiniz bir web sitesine bağlanmak için her kelimeyi etkin bir bağlantı yapmasına olanak tanıyan ek bir özelliğe sahiptir.

71.Wordle – Yanıtları toplamaya ve tartışmayı kolaylaştırmaya yardımcı olmak için girilen herhangi bir metinden etiket bulutları oluşturur.

72.WordSalad – Bu uygulama sağladığınız metinden kelime bulutları üretir ve bunlar ihraç ve paylaşılabilir.

73.XMind – Bilgisayarlarda ve dizüstü bilgisayarlarda kullanım için bir zihin haritalama yazılımı.

74.Yacapaca – Öğretmenlerin kolaylıkla sınavlar oluşturmasına ve atamasına izin verir.

75.Zoho Survey – Öğretmenler, öğrencilerin mobil cihazlar kullanarak erişebilecekleri ve alabilecekleri anketler oluşturabilir. Öğretmenler sonuçları gerçek zamanlı olarak görebilir.

Bu yazı çeviridir. Çalışmanın orijinal hali için: https://www.nwea.org/blog/2019/75-digital-tools-apps-teachers-use-to-support-classroom-formative-assessment/

 

 

Bu çalışma Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı Dr.Türker TOKER’in https://turkertoker.wordpress.com/ adlı sayfasından alınm